4 maj 2011

Pizza


Vi körde på en pizza till middag ikväll. Riktigt gott var det, den behövde vi alla tre. Killarna tränar så hårt så dom är som zombies här hemma haha. Jag skulle inte vilja byta med dem...

Vi har lite problem med Junis sömn på dagen. Idag så sov hon så här:
Vaknade kl 7. Sov 8.45-9.15, sedan efter lunchen 12.15-15.30 och så somnade hon för natten ca 19.30. Men.. Då är hon övertrött och efter 30 minuters sömn vaknade hon och var otröstlig.
Förut sov hon alltid ett eftermiddagspass också, men nu när hon sover så länge efter lunch hinner vi inte klämma in det. För hon kan ju inte sova en stund kl 18, och somna för natten då är för tidigt! Funderar på om vi ska väcka henne vid 14 så hon hinner sova en gång till. Eller skjuta på lunchsömnen en timma. Jag vet inte! Hon är liksom mitt emellan känns det som. Om en månad har det nog ordnats av sig själv, då orkar hon kanske vara vaken lite fler timmar i sträck. Inte så intressant för er att läsa kanske... =)

Imorgon ska jag till en kostymör i Göteborg som ska kolla vad jag ska ha för kläder till Hinsehäxan. Jag skulle gärna ta med mig några egna 60-tals kläder om jag hade några, men det har jag nog tyvärr inte.

Nu ska vi fika lite, om jag hinner med något fika med dessa hungriga hockeyspelare jag fikar med.. Erik åt nyss upp min yoghurt och Oscar drack upp min äppeljos (ja jag stavar jos så).

Godnatt på er!

1 kommentar:

  1. Hej ! Inne och kikar här ibland !

    Svårt det där med sömnen, vår lillkille är i och för sig tio månader gammal men han har alltid sovit illa, oftast vaknar han 3-4 gånger per natt, men inatt bara EN gång, sista nätterna har blivit bättre ! Igår till exempel vaknade han först 5, fick välling o vi sov vidare till 7, sen aktiverade vi oss hela fm och han sov mellan 11:10 och 12.30 ungefär, sen somnade han igen vid typ 17 och sov till ca 17.45, somnade för natten 20.15, men det kan verkligen se helt olika ut beroende på natten !

    SvaraRadera