10 maj 2011

Imse vimse spindel

Godmorgon på er!

Igår sov Juni ovanligt lite under dagen, så kl halv åtta var hon så trött så att ögonen gick i kors, på riktigt! Så jag sa till Erik att vi kanske skulle ta och prova att låta henne somna i sin egna säng. Annars vill hon alltid somna i våran famn, och när hon sover så lägger vi ner henne i sängen. Så efter vällingen la Erik ner henne i sängen och sa godnatt. När vi gick in efter 5 minuter så sov hon, och det har inte hänt på flera månader! Våran stora duktiga tjej! Det kändes både bra, och lite jobbigt.. Jobbigt för att hon inte längre är lika beroende av oss.. Fast det är hon ju såklart, men på andra sätt! Jag tror ändå att vi kommer fortsätta låta henne somna hos oss för att det är så himla mysigt ♥

Att hon somnade så tidigt resulterade såklart i att hon vaknade tidigt, kl 5.45 var det morgon. Men Erik hämtade lite leksaker som hon fick ligga kvar i vår säng och leka med. Innan 7 går jag helst inte upp, och efter en stund så somnade hon faktiskt om.

Kl 8.15 var det dags för 8-månaders kontroll på BVC, den 16 blir Juni 8 månader och det känns helt sjukt! Hon var faktiskt nyss i magen..
Det var viktkontroll och hörseltest. Vikten och längden hade tyvärr dalat lite väl mycket. Så nu blir det mat två gånger per dag, och ännu mer extra fett i både maten och vällingen. Det är nog för att hon är så himla aktiv.

Hörseltestet var jag lite nervös för, då jag bara hör på mitt ena öra. Min hörselnerv i vänsteröra blev skadad efter trippelvaccinen jag fick när jag var liten, så hörseln försvann på ena örat. Så det vaccinet (mässling, påssjuka och rödahund) kommer vi inte att ge till Juni. Det är inte ofta det händer, men det är långt ifrån bara jag som fått så pass allvarliga biverkningar av det vaccinet.
När Juni nu skulle testas imorse så pinglade hon med en bjällra typ, och så skulle Juni vända på huvudet. På vänster sida var hon jättesnabb, men på höger sida tog det en stund. Så vi fick vända henne mot Erik och prova igen och då gick det bättre. Så vi blev godkända :)


Fina Borås imorse.


När man varit så duktig på BVC så är man värd att få gunga lite i lekparken.

1 kommentar:

  1. Hej! Om hon kan somna själv, varför låta henne bli van er 'bara' för att det är mysigt. Förstå mig rätt nu. Tycker själv det var mysigt med min son men det fick jag 'lida' för senare.

    SvaraRadera