12 maj 2011

Gymnastik

I nästan hela mitt liv har jag tränat gymnastik, ett tag bodde jag nästan i gympahallen. Det var det bästa jag visste, mitt liv kretsade kring den gympan! Men sen slutade jag tvärt, jag kände nog att det var allt eller inget, jag ville inte träna bara för kul.. Så jag blev tränare i många år men sen slutade jag med det med, då det tog så himla mycket tid. Det var faktiskt skönt att få en paus från allt. Men visst saknar jag det, ofta!

Ikväll var jag i Birstahov och hälsade på mina gamla gympatjejer. Dom hade blivit så stora så jag kände knappt igen vissa.. Från att vara små barn till stora tjejer!
Om vi någon gång flyttar upp till Sundsvall igen så ska jag återuppta min tränarroll, kanske med Juni i gruppen om hon går i sin mammas fotspår!

Jag kände också hur mycket jag saknar att träna. Jag som har varit SÅ vältränad och tränat nästan varje dag, till att vara en riktig latis och inte träna alls. Men just nu finns det inte tid och det gör inte så mycket heller faktiskt. Den dagen kommer!




Den blivande gymnasten? Det återstå att se :)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar