7 april 2011

Gran Canaria - Playa del inglés

Nu kommer en liten sammanfattning om vår resa till Gran Canaria... =)

Maten:
Jag tar tillbaka det jag skrev om att maten var dålig, vet inte alls vad vi hamnade på för ställen de första två dagarna. Men alla andra dagar var maten jättegod! Inte billig, ungefär som i Sverige, men god! Mycket grillat och grönsaker. Sedan fanns det såklart pommes, hamburgare mm också.

Vår efterrättsbuffé

Pasta med svamp och räkor, jag åt mycket vegetariskt!

Avokado med räkor, serverades på nästan alla restauranger.

Frukostbuffé

Fruktbuffén
Grillad tonfisk och kanariska potatisar, potatisarna var så goda och serverades också som en egen rätt, bara potatis!

Hotellets middagsbuffé
Hotellet:
Hotellet hette Ifa nånting (kommer inte ihåg), och var så fint. Två stora poolområden med uppvärmda pooler, bubbelpooler och barnpooler. Rummen var stora och fina, det var åtta våningar så det var riktigt stort. Det fanns flera olika barer och restauranger på hotellet, så egentligen behövde man aldrig lämna hotellområdet. Varje dag var det aktiviteter som volleyboll, vattengympa, yoga mm. Och på kvällarna var det musikaler och uppträdanden.
Vi gick ändå från hotellet en stund varje dag, vi åt lunch på andra ställen.
Det enda negativa jag kan komma på är att det var lite svenskar just där vi bodde. Mest tyskar och engelskmän.
Det var också väldigt många manliga par (inget negativt med det såklart!). Men vi blev lite förvånade först, det var inte så många som tittade på mig, utan mest på Erik... Han fick en hel del blickar haha, och det var många killar som flörtade med honom innan dom såg att han hade mig! =)

Bubbelpoolen

Bada är det bästa Juni vet!

"Mamma Mia" var det sista kvällen.

Världens bästa prinsessa!

Mina älsklingar påväg till frukosten.
Maspalomas festivalen:
Detta var nog bland det häftigaste jag varit med om! Varje år så anordnas en stor festival på Gran Canaria, detta håller på i två veckor. Och den sista dagen så är det en jättestor parad, med massor av lastbilar som dom har klätt ut och festar på. Alla var utklädda, både barn, ungdomar och gamla! Och så hade dom världens största fest! Det var helt galet.. Vi kom dit den näst sista dagen på festen, så vi hann se avslutet som hölls i Playa del ingles.
Det var ungefär som när vi tar studenten här i Sverige, fast utan massa regler vad man får göra, så alla gjorde precis hur dom ville haha.
Jag har ingen aning om hur många människor som gick med i karnevalen, men den höll på i flera timmar och det kom bara nya lastbilar och människor som gick hela tiden. Många många tusen var det i alla fall...

Övrigt:
Den här resan är nog den bästa jag har gjort, för jag fick umgås med mina två älsklingar dygnet runt! Vi hade det så bra och jag ville inte alls åka hem. Jag tror absolut att vi kommer åka till Gran Canaria igen. Underbart väder och underbara människor! Alla var så barnkära och Juni fick så mycket uppmärksamhet och beröm!
Stranden var vi aldrig på, det kändes svårt att skydda Juni från solen där.. Det var också ganska höga vågor, så om jag ska åka dit när Juni är lite äldre så skulle jag nog välja en annan strand, t.ex. Puerto Rico.

Playa del inglés, man ser också Maspalomasöknen längst bort.

Jag och Erik

Spelar poker.

Junis hår växte i värmen...

Glass i stora lass, minst två gånger om dagen. Har blivit glassberoende och ätit glass varje dag sedan jag kom hem haha!