16 april 2011

7 månader


Idag blir min lilla älskling 7 månader. För exakt ett år sedan var jag gravid i vecka 18 och hade ännu inte kännt några sparkar, men som jag längtade efter dom! Vi visste inte om det var en liten tjej eller kille som låg där inne, men det fick vi veta vecka 19!

Juni utvecklas så fort, tiden går nästan för fort! Ibland längtar jag så mycket tills hon ska kunna gå och prata, samtidigt så saknar jag tiden då hon var så pytteliten också..

Juni 7 månader
  • Springer i gåstolen, med mig hack i häl, hon kan nämligen bara köra rakt fram så det krockas en hel del här hemma...
  •  Firade sin 7-månaders dag med att åla bakåt
  • Är nästan alltid go och glad, men har fått lite mer temperament den sista tiden..
  • Tycker att mamma och pappa är bäst att vara hos, men andra går också bra när hon inte är trött.
  • Säger mest bara "aaaaaaaaaaaaa" eller "eeeeeeeeeeeeee". Inga ord ännu alltså!
  • Tycker Tindra är det roligaste som finns, det bästa är att försöka smaka på hennes tassar.
  • Äter bra med mat, gröt, ersättning, välling och MAJSKROKAR.
  • Kan plocka små bitar av t.ex. majskrokar och stoppa in i munnen själv.
  • Sover oftast på sidan men ibland på magen, i egen säng halva natten, och mellan oss andra halvan
  • Har storlek 62-68 i kläder, vissa 74 också.
  • Sover 3 gånger per dag, två kortisar och en lång sovstund
  • Gillar gåstolen mycket
  • Har nu fått liggdelen helt utbytt till sittdelen, och verkar gilla den ergonomiska liggdelen mer och mer.
  • Pratar mycket hemma men aldrig ute bland folk
  • Har röd-blont hår
  • Har varit utomlands för första gången, fick då sina två första tänder strax efter sin 6 månadersdag.
  • Har skrikit och varit otröstlig för första gången i sitt liv (när tänderna kom), fick nästan mamma och pappa att också börja gråta då vi inte alls är vana med det.

1 kommentar:

  1. Grattis lilla Juni! Eller ska jag säga stora! Tiden bara försvinner iväg :) Åhh din söta mage, den ser så liten och nätt ut där fastän att du nästan var halvgången.

    SvaraRadera