6 mars 2011

Underbara sol



Tindra med sin "råtta", En igelkott fast alla hennes leksaker heter råtta.. Då vet hon vad man menar!

Idag är det verkligen vårväder här. Nästan ingen snö kvar och strålande sol.

Min lilla skrutt somnade kl 17.30 för natten igår.. Jag hade bara tänkt att hon skulle ta en powernap, men jag lät henne nog sova för länge.. För efter typ 1,5 timma så försökte jag väcka henne men det var omöjligt.. Så jag var helt säker på att jag skulle behöva kliva upp typ kl 5 imorse. Men min duktiga tjej sov till kl 7.30, hon åt lite välling kl 6 bara.
Nu måste man verkligen tänka på sånt, förut somnade hon på två sekunder vad vi än gjorde, och det gick inte alls att styra hennes sömn. Nu är det mer jag som bestämmer när hon ska sova. Jag ser ju på henne att hon är trött, men man måste alltid hjälpa henne att komma till ro. Och det går att hålla henne vaken om man vill det. Hon sover nästan alltid tre gånger per dag, två korta på max en timma, och ett långt sovpass.

Idag har vi varit ute på en härlig långpromenad med Malin och Mikaela. Sedan åkte jag och Juni och storhandlade på Ica och postade några av Junis dopkort. Jag tycker att vi storhandlade flera dagar i veckan haha. Det är nog någon i familjen som äter en hel del.. :)

Nu har min älskling kommit hem. Nu blir det inga fler resor för honom på länge, och jag är så glad för det! Även fast Juni är så snäll och aldrig skriker, så är hon väldigt intensiv. Och nu i tre dygn har jag haft henne själv 24 timmar per dygn. Att äta när jag är hungrig är typ omöjligt för allt måste anpassas efter henne. Men vi har ändå haft en rolig helg, och nu ser jag fram emot kvällen och veckan!
Ikväll blir det solsidan och Wallander. Imorgon får i se vad som händer..

3 kommentarer:

  1. Ja det har varit en underbar dag. Är ju så mysigt på norrra. Är du hemma något i Sundsvall? Ser ut att vara härligt väder hos er med. Underbart med vår känslor :) kram

    SvaraRadera
  2. Våååååår! Den kommer nog lagomt till midsommar här i norr. Brrrrr... Kul med lite större bilder på bloggen :) Mer av dom. Kramar

    SvaraRadera
  3. Hej! Vilken fin blogg du har! Jätte fin design, önskar jag kunde få till det lika fint någon dag :) Är det inte det underbaraste som finns att vara förälder samtidigt det svåraste?
    Vill önska dig en fortsatt fin dag och även välkomna dig till mitt lilla kryp-in kallad blogg. Jag har bestämt mig för att blogga om någonting jag själv skulle vilja läsa mer om men inte hittat någonstans. Nämligen om hur det är att se ut som alla andra människor & även småbarnsföräldrar, men vara helt annorlunda på insidan. Jag har kämpat hela livet med känslan av att på ett oförklarligt sätt inte vara som andra, och tankarna "varför förstår ingen mig?" Nu i vuxen ålder har jag fått förklaringen, jag har diagnosen ADD.. Ha det bra! Kram

    SvaraRadera