14 mars 2011

Ny vecka igen!

Veckorna går så fort.. Nu är mina godisdagar, alltså fredag lördag och söndag, slut. Och jag ska försöka klara mig utan det i fyra dagar till!
Idag blir det öppnis med Veronika och Moa. Erik är på skolan och skriver tenta.. Sedan ska vi möta upp honom för en lunch på stan. I eftermiddag skjutsar vi våra vänner M och A till Landvetter för dom ska till Thailand!! Så härligt! Nu är det bara 11 dagar kvar tills vi åker också, känns lite overkligt!

Junis sömn har blivit lite sämre på sista tiden. För det första så är hon så kvälltrött.. Igår sov hon sista gången mellan 16-18, och ändå var hon så grinig efter en timma.. Nu lyckades vi hålla henne vaken till strax efter 20, men man måste sjunga, leka med leksaker och underhålla henne exakt hela tiden. Annars blir hon arg. Jag undrar bara hur hon kan vara trött då? Hon har ju nyss sovit två timmar.. På dagen soven hon ungefär mellan 8.30-9, 12-14 och 16.30-18.

Sedan hon föddes så har hon nästan sovit hela nätter. I början var det kanske mellan 22-04, men ganska snart blev det 22-7 typ, och sen efter mat till kl 10..
Den senaste veckan har hon vaknat tidigare och tidigare på natten, och inatt var klockan bara 3. Då ger vi henne ersättning och så somnar hon om. Men det känns dumt att börja mata henne på natten nu när hon är ett halvår, och aldrig tidigare har gjort det. Kanske är det inte därför hon vaknar. Jag är rädd att jag gör det till en vana, att äta på natten...

Sedan vaknar hon mellan 6-7 på morgonen och vill gå upp nu också. Det är lite tidigt tycker jag, jag vill mycket hellre att hon är vaken med oss på kvällen och sover lite längre på morgonen.
Nu blev det mycket klockslag i den här inlägget... Men det är inte alltid lätt att veta hur man ska göra!

Här ska vi bo!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar