17 mars 2011

Full fart

Den här dagen har varit intensiv! Känns som att jag sitter ner för första gången sedan imorse.
Dagen började kl 6 för Juni, men vi låg kvar och myste ett bra tag.

Innan vaccinationen gick vi på stan och köpte skor och skjorta till Erik, en jacka till mig och en keps och solisar till Juni.
Vaccinationen gick mycket bättre än sist då hon var 3 månader. Idag stack dom båda sprutorna samtidigt i varsitt ben, så hon slapp bli stucken två gånger. Och så hade dom en jätterolig leksak som spelade musik. Så Juni gnydde bara till och sen var det bra. Så skönt! Det är mycket lättare att avleda henne nu när hon är äldre..
Jag har inte märkt någon speciellt med henne ikväll heller, samma glada Juni. Hon fick en Alvedon nu till natten för säkerhetsskull. Dom kan ju få lite feber och så. Juni har ännu aldrig varit förkyld eller haft feber som tur är! Och imorgon ska vi åka till Ljungby så jag hoppas att hon inte blir dålig då.
Vi längtar så mycket efter Junis farmor, farfar och farbröder!
Min lilla prinsessa följer sin kurva jättebra, hon ligger prick på mittensträcket på vikten och lite över på längden, 7300 gram och 68,5 cm lång.

Efter BVC så mötte vi upp Rasmus för en fika på Viskan. Det var länge sedan vi var där nu, så det kändes bra att dricka en cola och äta en chokladboll där som vanligt :)

Ikväll har jag tvättat sju maskiner tvätt, packat tills helgen, klippt Eriks hår och badat min lilla tuss. Så nu har jag förtjänat en god natts sömn!
Juni firade sin första dag som 6 månader med att sitta själv.

Och med tofs i håret...

Nya solisar!


Tröttis!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar