17 mars 2011

Ut i solen

Vi har nyss ätit en supergod lunch! Fetaostbiffar, tagliatelle, gräddsås, och en grekisk sallad till det. Det var faktiskt supergott! Ni måste få receptet.. Det finns inga exakta mått, för jag följde inget recept.

Jag blandade lite mjölk, ett ägg och havregyn och lät det stå ca 5 min. Sedan rörde jag ner köttfärsen och saltade och pepprade. Jag hade också i ca 2 msk oxfond. Sedan smulade jag ner fetaost i det och formade biffar. Sen är det bara att steka dem på medelhög värme! Jätte enkelt, och sååå gott!!

Det var mycket godare än det kanske ser ut..


Egentligen skulle jag gå ut och gå efter att Juni sovit sitt morgonpass. Men så fort vagnen började rulla så somnade hon igen, och det var ju inte meningen. Man kan ju inte sova hela tiden! Så då gick jag hem igen, och så tog vi oss iväg till Ica Maxi istället och handlade.

Även Juni smaskade i sig min mat idag, torsk med potatis. Annars gillar hon ju burkmat bäst.. Nu sover hon ute i sin vagn och vi ska gå ner på stan och shoppa lite.. Mest till Erik.
Sedan kl 14.15 ska Juni få sitt 5-månaders vaccin :( Fy det gör så ont i mitt mammahjärta när hon gråter, jag är inte heller van att höra henne gråta. Men Erik är med också, så det ska nog gå bra.. Ska bli spännande att se hur stor hon har blivit.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar