3 februari 2011

Min lilla sjukling






Fy vilken morgon!!
Hela morgonen har Tindra kräkts och kräkts... Säkert 10 gånger, och varit hängig. Jag blev såklart jätteorolig och ringde veterinären. Dom sa att om hon inte blivit bättre till lunchtid så skulle vi åka in med henne. Ifall hon har svalt något olämpligt... Men nu är hon mycket piggare så jag hoppas att det håller i sig!

Samtidigt som Tindra var dålig så skulle vi åka till BVC för Junis andra dos av rota-vaccinet. Mot magsjuka alltså... Så jag stressade iväg imorse med en sjuk Tindra och en Juni som inte ville äta frukost. När jag kommer till apoteket så har det blivit nåt fel så jag kan inte hämta ut vaccinet. Så jag fick ringa till BVC och få en ny tid imorgon.

Jag var helt slut då, så världens snällaste sambo kom hem från skolan och hjälpte mig lite... Nu ligger Erik, Tindra och Juni och sover middag. Jag har precis hämtat våran nya Bumbo! Får se vad Juni tycker om den!

Om Tindra verkar fortsatt pigg så åker vi nog iväg och fikar hos en kompis. Sedan tänkte jag hinna förbi barnvagnscentralen och köpa en ny bilstol till Juni. Tror det blir en Britax...

1 kommentar:

  1. bumbo är sååå bra! Engla satt jämt i sin när hon va liten!/Lina

    SvaraRadera