6 juni 2011

Lång helg!

Nu känns det nästan skönt att den låååånga helgen är över, hela familjen börjar bli rastlösa och vill komma tillbaks till rutinerna. Jag är en riktig rutinmänniska, på gott och ont! Jag vill veta vad som kommer hända och jag gillar att planera. Jag minns hur skönt jag tyckte det var när Juni började få lite rutiner på sin mat och sömn.

Idag är det 30 grader i skuggan här i Borås, helt sjukt varmt är det faktiskt! Vi gick ner på stan en sväng men insåg snabbt att varken Juni eller Tindra trivdes i värmen, så vi gick hem igen, så skönt att bara umgås med varandra. Jag kan fortfarande inte förstå att jag får ha Erik hemma i hela tre månader, förutom träningar såklart. Ibland tänker jag att vad gjorde vi innan med all tid? Erik spelade bara hockey, jag jobbade lite och vi hade ingen bebis.. Vi måste ju haft hur mycket fritid som helst haha. Men det tänkte man inte på då!

Nu har vi avnjutit en god sallad och ett glas rosé. Jag gjorde salladen på babyspenat, körbärstomater, bacon, kyckling, chevreost, pinjenötter och färskpotatis. Gott med så fräsch mat i värmen tycker jag.

Tyvärr så är alla butiker stängda på söndagar i Borås

Full koncentration har Juni

Så här kan man också sitta. Misstänker att det är kompisen Molly som lärt Juni detta..

1 kommentar:

  1. Hihi Lo ska också ALLTID sitta så där med benet o foten upp ovanför matstolen. Knasiga bebisar ;) :)

    SvaraRadera