7 juni 2011

Gnällis

Godmorgon!
Vilken kväll och natt vi hade igår.. Under dagen slog Juni rekord på gnällighet. Vi tror att det är tänderna, 5 stycken är nämligen påväg upp på samma gång..
Vi hade alltså inte heller förväntat oss en lätt nattning, men detta blev den jobbigaste och längsta i Junis liv! Hon grät och grät, så det slutade med att jag la henne bredvid mig i sängen och satte på tvn. Först försökte hon krypa iväg från mig, men sedan somnade hon. I 10 min, sedan vanknade hon och grät igen...

Så jag och Erik gjorde något som vi aldrig varit i närheten av att behöva göra, vi tog en promenad med vagnen kl 22.30 för att hon skulle somna. Men lilla damen hade andra planer, hon skrattade, klappade händerna och pratade för fullt. Så vi kom hem ännu tröttare, och med en ännu piggare bebis.
Så jag la henne i min famn och sa "nu SKA vi sova".. Efter lite skrik på mamma som var dummast i världen just då (Juni hade ju inte tid att sova hon skulle ju krypträna) så somnade hon min älskling ♥

Hon sover fortfarande, men måste snart väckas för vi ska på BVC. Ska bli spännande att se om hon har växt något mitt lilla pyre!
Som tack för att jag tog den sista kampen igår blev jag väckt till ett framdukat frukostbord ♥


1 kommentar:

  1. Fy stackars liten som har ont. Förra sommaren när Maximus skulle få sina tänder, och syrran jobbade natt eller var bortrest, trodde jag ibland att små djävulshorn skulle växa ut ur hans panna. Haha! Tur att hon somnade tillslut.

    SvaraRadera