21 maj 2011

Vinci

Usch vilket jobbigt hejdå det blev till Malin och Alex idag. Jag visste att det skulle bli jobbigt, men mina tårar rann ett bra tag efter att vi hade skiljts åt.. Jag kände mig så less på det här, att man får nära vänner som man samtidigt vet att man kommer skiljas från. Jag tror också att man blir extra nära när man kommer till en stad där man inte känner någon, man blir lite som en familj eftersom man är i samma situation. Jag känner mig lite rädd att bo här i Borås för länge, för nu börjar jag få många vänner här och jag trivs verkligen bra i staden. Jag börjar också längta efter en egen lägenhet eller ett litet hus, och det går ju inte så länge man bara bor i samma stad i något år. Men samtidigt är det väldigt roligt att få se olika städer och lära känna nya människor.

Förutom det jobbiga med att säga hejdå har vi haft en bra dag! Vi, eller snarare Juni, shoppade lite på stan. Vi blev också bjudna på tårta mitt på torget, mums! Eftersom att min mamma är här så gick vi ut och åt på Vinci, en italiensk restaurang ikväll. Lika gott som vanligt, och ett plus var väl att vi kunde sitta utomhus och äta.

Nu blir det familjemys! Jag har verkligen saknat mitt svenssonliv, det är verkligen inget fel på det :)


Smultronpanacotta delux

1 kommentar:

  1. Svenssonlivet är det bästa;-)
    Fin solhatt hon har, Moa har en likadan men i annan färg:)

    SvaraRadera