18 maj 2011

Tacos

Idag fyller Junis farbror Johan år! Så vi bjöd hit honom på tacosmiddag och så fick han en present av Juni! En kökshandduk med recept på chokladbollar som vi köpte på Boom här i Sundsvall, oj vad mycket fint dom hade där! Jag blev tvungen att shoppa lite till mig själv också, fast det egentligen inte får plats i bilen när vi ska hem på fredag.. Vi är glada att Johan spelar med Timrå igen, för då kommer vi nog ses oftare eftersom vi är i Sundsvall då och då.

När vi åt tacos så fick Juni sitta och plocka med majskorn, ca 1 av 100 kom in i munnen, resten hamnade i Tindras mage. Hon är vår lilla dammsugare haha. Hon var sååå koncentrerad när hon satt där med sina små små fingrar och försökte få upp majskornen i handen. Hon älskar verkligen när vi har folk här som hon inte känner och hon får allas uppmärksamhet. Då kan hon hålla humöret uppe länge! Men just nu märks det att hon inte är frisk, hon är blek, trött och äter dåligt. Men nu äter hon ju penicillin så nu ska hon bli frisk!

Nu ska jag krypa mer bredvid min prinsessa som för fjärde kvällen i rad somnade i sängen! Det tar lite tid, men jag ligger bredvid henne och sjunger och stryker henne på pannan. Risken med det är ju att jag somnar före henne haha. Och när vi kommer hem till Borås så ska hon ju sova i sin spjälsäng och där får ju inte jag plats, så det blir nog famnen igen när vi kommer hem :)
Så fokuserad!

Min fina mormor!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar