6 maj 2011

Ta hand om dig!

Jag och Juni har ju en gemensam stor garderob, en walk in closet. Så där hänger våra kläder tillsammans och det är alltid lika fin ordning, eller jag önskar att det var det i alla fall ;)

Idag kom vi hem från stan med lite nya saker till oss. Jag lovade mig själv att inte bli en sån mamma som går ner sig helt, går i mjukiskläder jämt och aldrig köper något till sig själv utan bara till barnet.  Jag tycker inte att jag blivit så alls, jag tar hand om mig själv också.
Men just det att köpa kläder till sig själv är svårare. För det första så är det inte alls lika enkelt att gå på stan i lugn och ro och prova kläder. Till Juni kan man ju bara köpa den storleken hon har sen är det klart. Sedan är det inte heller alla affärer som är enkla att komma in i. Vissa har trappor upp och ingen hiss. Men det blir enklare ju äldre hon blir. Och idag så väntade Juni, Tindra, Erik och Henke utanför så att jag fick prova i lugn och ro.

Jag tycker i alla fall att det är jätteviktigt att ta hand om sig själv också, inte bara sina barn!



1 kommentar:

  1. Man kan ju verkligen undra, varför dom flesta barnavdelningarna alltid ska ligga på övervåningarna i affärerna?!?! Så är det här iaf, visst finns det oftast hiss. Men ändå, varför kan dom inte ha dom avd på bottenplan? Vi föräldrar är ju ändå en stor konsumtionsgrupp...Väldigt märkligt, och rätt störande ibland!
    Kul att du hitta en del nytt till dig själv iaf, det är gott att unna sig men jag håller med dig. lättare och roligare att handla till lilla tjejen;)

    Fin jacka har hon iaf, Moa har en likadan. Jättebra! =)

    SvaraRadera