16 maj 2011

Farbror Johan

Kl 17 fick vi en tid på primärvården och Junis farbror Johan var snäll och följde med oss dit. Ni vet ju att jag har ganska svårt för nålar och sånt, speciellt om dom ska vara på Juni!
Läkaren vi fick träffa tittade i öronen, lyssnade på hjärta och lungor och klämde på magen. Det var allt.. Och allt det var bra, men det visste jag ju redan då hon inte är ett dugg förkyld. Hjärtat slog lite fort, men det var pga febern. Hon sa att små barn kan ha så hög feber i 7-10 dagar, så vi skulle avvakta några dagar till. Så jag får väl helt enkelt lita på hennes ord och vänta lite till. Blir hennes allmänntillstånd sämre så åker vi såklart in.
Juni var så duktig när hon blev undersökt. Hon satt helt stilla och sa ingenting. Ett riktigt a-barn sa läkaren att hon var, och så säger hon ju säkert till alla, men man blir ändå så himla glad i mammahjärtat!

Nu är jag så trött efter en nattning som tog 1,5 timmar. Hon råkade somna till två korta gånger förut i eftermiddag, men blev väckt både gångerna av sina kära storasyster. När det blir så så har Juni jättesvårt att komma till ro sen. Hon blir övertrött helt enkelt. Ingenting var bra, vagnen funkade inte, inte min famn och att ligga i sängen var absolut ingen hit. Och jag vet att ju längre tid det tar desto jobbigare blir det.
Så det enda som fanns att göra var att lägga henne i famnen med snuttefilten, sjunga för henne och låta henne bli lite ledsen innan hon somnade. För någon annanstans skulle hon aldrig ha somnat.
Först så snyftar hon och protesterar vilt med att försöka komma ur famnen. Sen så snyftar hon bara, och tillslut somnar hon. Jag känner mig så hemsk som håller fast henne, men jag vet att det är det bästa för henne för hon måste verkligen ha hjälp att komma till ro. Som tur är så är det inte ofta det blir så här.

Juni vill förresten hälsa tack till sin gammelmormor, hon fick nämligen en fin 8-månaders present idag!

Juni åt majskrokar i väntan på doktorn. Hon har fått för sig att hon ska ha en majskrok i varje hand och en i munnen, samtidigt! haha :)

2 kommentarer:

  1. Men herregud.. jävla läkare alltså. Jamie blev ju inskriven för någon månad sedan men innan vi fick hjälp..... ojoj.. hatar Sjukhus! Hoppas hon mår bättre snart! :)

    Ja, nästan lika gamla.. Jamie är född 3 oktober :D

    SvaraRadera
  2. Duktiga tjejen!
    O så fantastiskt söt hon är!
    Hoppas hon mår bättre idag!Stor kram

    SvaraRadera