22 april 2011

Lång fredag

Hej mina bloggisar!

Ja idag har varit en lång dag då Juni väckte oss kl 05.45.. Det är inte morgon då tycker jag, den börjar TIDIGAST kl 7!
Vi böjade dagen med en tur till Birsta med Johan och Oscar. Johan blev snygg i håret och vi shoppade lite på Ikea och Birsta city. En bikini till mig i en ny storlek bland annat. En fördel med att brösten har blivit en tredjedel av sin vanliga storlek är att jag nu kan ha vanliga bikinisar, alltså utan riktiga band eller vad man ska säga.
Annars var jag nära att bryta ihop i provhytten när jag såg min tunna kropp i det hemska ljuset. Jag mår verkligen dåligt av att vara så här smal. Men ingenting hjälper, börjar tro att jag har en otroligt hög förbränning så det är nog bara att gilla läget. Men så kul är det inte, var stolt över era former för jag saknar dom!!

Vi har också handlat massor av mat till dopet, så imorgon ska vi laga mat och baka. Vi ska faktiskt göra allting själv och det känns både kul och nervöst!

I eftermiddags åkte vi ut till Eriks vän Micke, som också ska sjunga och spela på Junis dop. Han är helt fantastisk och jag började nästan gråta när han spelade låtarna som han ska spela på söndag.

Där åt vi grillat för första gången i år. Grillspett till förrätt, grillad lax med pressad potatis till varmrätt och hallonpaj till efterrätt. Så gott var det! Och vilken otroligt varm och härlig familj. Jag kände mig så lugn där, man kunde verkligen vara sig själv på alla sätt! Tusen tack för att vi fick komma! Så hoppas jag att jag och Erik en dag kommer få sitta med Juni och hennes vänner.. Tänk att hon en dag ska bli så stor mitt lilla hjärta! Hon fick som vanligt så mycket beröm för att vara så snäll och glad, och det värmer såklart i mammahjärtat!

Juni har fått fina kläder idag! Ett paket från mamma när hon var på kryssning i USA, och ett paket från mig!

Oscar och mamma på altanen

Påskfika

Fina Tindrís

Hos Micke

Micke och Oscar

Paketöppning

Snöret var roligast

Nya kläder från mormor

Nya Ralph Lauren kläder från mamma

2 kommentarer:

  1. Vilken härlig dag i bilder! Du är så fin min vän! Hur fungerar lite extra mat och styrketräning på kroppen?

    SvaraRadera
  2. Hej! :D jag har två auktioner på min blogg som är för barn, gå gärna in och titta och buda gärna! :)
    följ oss gärna med blogglovin!

    SvaraRadera