28 april 2011

Irene Huss och bloggning

Hej på er!
Jag kom på att jag aldrig skrev något om filmscenen jag medverkade i igår. Det gick i alla fall bra! Kul att träffa Angela som spelar Irene, några andra skådespelare och regissören, dom var jättetrevliga och snälla mot mig!
Jag får inte berätta något om vad jag gjorde, men jag kommer bara medverka i en scen och jag gör inte särskilt mycket heller haha. Jag agerar stand in för en annan skådespelerska som inte kunde den dagen. Vi var väldigt lika varandra så det var nog därför de valde mig.
Det ska bli roligt att se sig själv på film!

Idag har vi haft det så bra här hemma i Borås. Underbart väder! Många sitter på uteserveringar och dricker rosévin, folk går runt i shorts och vi låg i parken och bara njöt! Älskade sommar.

Jag ska ju som sagt börja blogga för en tidning, nämligen Borås Tidning. Dom kontaktade mig och frågade om jag var intresserad, och jag tackade ja. BT ska göra en ny satsning på några olika bloggar, och där bland dem är jag!
Så kl 18 befann jag mig utanför Borås Tidnings kontor. Först var det både enskild och gruppfotografering av de nya bloggarna. Vi blev också intervjuade av tidningen. Sedan gick vi in och blev hälsade välkomna av chefsredaktören för BT. Dom visade oss lite olika bloggvertyg och gick igenom tidningens policy. Vi ska blogga för worldpress vilket är nytt för mig. Jag fick veta att om någon t.ex. skriver något rasistiskt som kommentar till mig, så är det ändå jag som står för det då det är min blogg. Så teoretiskt skulle jag kunna bli stämd för det då. Det hade jag ingen aning om, men det kan ju vara bra att veta.
Borås Tidning har ca 100 000 unika läsare i veckan! Så detta känns jättekul! Jag kommer också tjäna lite pengar på något som jag verkligen gjort helt själv från grunden!
Den 14 maj öppnas den nya bloggen, men jag kommer ha kvar denna bloggen med!

Jag tycker det är kul att jag kan göra lite saker på sidan om min mammaledighet. Det är nog bra både för mig, Juni och Erik. Dom får en närmare kontakt och jag får sakna min lilla skrutt några timmar.
Det är också roligt att få se olika arbetsplatser och få se hur proffsigt allting är. Det var så himla fint på redaktionen och det fanns svar på precis alla frågor. Detsamma gäller filmningen. Mitt hår fixades i en timma, fast jag hade en sjal på huvudet och mitt huvud knappt syntes. Och i reklamfilmen skulle mina naglar vara rosa och matcha klänningen fast filmen var svartvit. Verkligen ingenting lämnas åt slumpen!

Här kommer några bilder som summerar dagen bra!




Mina älsklingar!

Hej mamma!

Min fluffis som tappar vinterpälsen

Glass är ett måste när solen skiner!

3 kommentarer:

  1. Men vad glad jag blev!Tusen tack för din goa kommentar!O vilken härlig blogg du har!underbart att få en ny att läsa.Nu har du minsann fåtte en stalker till...ha ha ha
    Ljuvliga bilder!O jisses vad spännande det låter med både filminspelningen o att blogga för tidningen!Verkligen stort grattis!
    Läste även att din karl spelar hockey?
    Det är bara att flytta ner till Götet o börja spela med Frölunda.Efter denna säsongen,så undrar man ju vad som ska ske till nästa säsong...

    Hoppas ni har en riktigt mysig kväll!stor kram

    SvaraRadera
  2. Men vad kul att det går så bra för dig Carro! Vilket underbart liv du har. En fantastiskt dotter, en fantastisk karl låter det som :P Och du får sysselsätta dig med det du vill :D Glad för din skull! Sköt om er. KRAM!

    SvaraRadera
  3. Vad roligt vännen med nya bloggen! Kommer bli jättekul att läsa den :D

    SvaraRadera