2 april 2011

Hemresa

Å jag är faktiskt lite ledsen att vi är på väg hem från Playa del Ingles.
Det var så underbart att inte behöva tänka på något annat än att ha det bra. Ingen koll på vad klockan var, vad vi skulle laga för mat, vilken tid vi måste gå upp osv.. Inga måsten helt enkelt.

Vårt hotell var helt underbart! Vi hade två stora poolområden på olika platser av hotellet, både stora simpooler, barnpool, bubbelpool.. Jag som är en riktig fisk i vatten! Det verkar Juni också vara, för så fort hon inte fick bada mer så blev hon arg haha. Alla spanjorer var så barnkära, Juni har fått OTROLIGT mycket uppmärksamhet!

Varje dag hade hotellet aktiviteter som volleyboll, yoga, vattengympa, pingis, tennis mm. Och på kvällarna var det olika musikaler eller uppträdanden. Igår var det Grease och innan dess Mamma Mia. Jag hade verkligen en klump i magen när vi åkte från hotellet imorse.

Denna resa har jag och Erik blivit lite testade som föräldrar.. Juni har för första gången i sitt liv skrikit och varit otröstlig. Visst har hon gråtit och så innan, men väldigt sällan, och det har alltid gått över snabbt. Men ca 5 gånger där nere har hon blivit riktigt arg och ledsen. Detta berodde nog på att hon inte alls sov som vanligt. Hon hade väldigt svårt att komma till ro i värmen. Hon brukar ju ligga i vagnen i åkpåsen utomhus på balkongen hemma. Så det är klart att det här var ovant!
Vi visste inte vad vi skulle göra när hon blev så ledsen, första gången började jag gråta själv för jag tyckte så synd om henne.
Men det funkade bättre och bättre, hon började nog att vänja sig vid värmen. Och vi lärde oss hur vi ska göra när hon blev så övertrött.

Nu sitter vi här på flygplatsen och väntar på vårt plan som är några timmar försenat. Men om man ska se det positiva så får vi (jag) några soltimmar extra, Erik sitter i skuggan med Juni..

Kram på er mina vänner!
Jag på flygplatsen.

Mina älsklingar!

Den lilla tanden kliar så! Pappas keps är bra att bita i.


26,7 grader i poolen.

Visst ser det ut som om bilden är tagen ur en resekatalog?!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar