29 april 2011

Gekås och choklad

Ja idag åkte vi en tur till Ullared. Eriks bror Oscar, hans flickvän, hennes mamma och Eriks mamma var också där. Vi har 8,5 mil dit så det är inte jättelångt.. Juni sov hela vägen dit, så när jag kom fram visste jag att jag hade ca 3 timmar på mig där. För hon skulle aldrig kunna somna inne på Ullared nu, det är hon för stor för, allt där är ju så spännande.
Vi handlade lite allt möjligt, våtservetter i massor, plastpåsar, ansiktskrämer, godis, en rosa hissgardin (nu liknar Eriks kontor verkligen mer och mer ett barnrum), leksaker, iphoneskydd, ramar mm.
Jag köpte Junis första barbiedocka och My Little Pony, och fick genast dåligt samvete att jag kanske borde tänka mer genusperspektiv (jag som är barnskötare).. Hon borde kanske ha fått en bil istället haha. Så jag ringde Malin som tyckte att det var helt ok, bilar får hon leka med sen på dagis ändå.

När jag kom hem från Ullared åkte jag direkt till Coop och storhandlade. Jag inser varje gång jag är där att jag gillar Ica mycket mer! Efter det så blev det storstädning här hemma, så nu är det en trött mamma som ligger i soffan och tittar på talang!
Vi har ätit en god fredagsmiddag bestående av pepparstek, rotfrukter i ugnen och ett glas rosé, premiär för i år! Imorgon blir det grillning och något glas vin här på Druvefors med våra hockeyvänner, hoppas att det här fina vädret håller i sig.

Hoppas att du också har en fin helg!

Nya leksaker

Mitt hjärta med sin nya hink från farmor!
 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar