6 april 2011

Billy

Fika hos oss
Pymeigelkotten Billy
Sovande prinsessa
En liten enkel kanelbulle...

Juni håller för öronen när pappa och farbror Johan pratar

Farbror Oscar

Igår hade vi lite Druveforsfika här hemma (Druvefors heter områden där vi och många andra hockeypar bor). Det var jättetrevligt som vanligt, och Juni var helt upptagen med att titta på våra grannars 3åring. Hon var vaken till 21.30 utan problem, och det händer inte ofta! Hon satt också själv på golvet i ca 3 minuter, rekordlänge! Men rätt som det är så slänger hon sig bara bakåt, så vi kan inte lita på att hon sitter själv än.
Vi fick även besök av lilla Billy, en afrikans pygme igelkott. Sååå söt!!! Våra grannars nya "kotte".

Idag var jag först på min mammagrupp. När vi skulle gå därifrån så vaknade Juni upp ur sin sömn (efter bara 15 min) och bara grät, säkert hade hon drömt en mardröm lilla gumman. Men jag tänkte att hon somnar nog om så fort vi börjar gå och vagnen rullar. Men där hade jag fel, lilla Juni tokskrek i ca 10 minuter genom stan.. Jag blev jättestressad såklart, och det enda som hjälpte var om jag sjöng "i ett hus i skogens slut". Så där gick jag, mitt på torget, och sjöng "i ett hus i skogens slut, liten tomte tittar ut....". Kände mig RÄTT så dum... Men vad gör man inte för sin lilla prinsessa! Hon somnade om och sov länge..

Vi gick till Viskan och mötte upp Erik, Oscar, Johan, Henke, Malin, Alex och Rasmus! Druvefika igen alltså!
Nu har Johan åkt hem, tråkigt! Juni och han blev så bra vänner på den här korta tiden. Vi har ätit köttbullar, gräddsås och färsk pasta.

Bjuder på en väldigt rolig video med en hund som drömmer mardrömmar.. Haha!

3 kommentarer:

  1. Jaså inte? ;-)

    Känns ändå som om jag ångrar mig emellan åt att jag valde snitt men ändå inte.. men tror det är en häftig upplevelse :-)

    SvaraRadera
  2. Ja verkligen :-) men behövligt nu när jag är ensamstående och hade all världens tid att packa upp.. Igår var allt klart.. förutom en pyttelåda men ändå haha.. så ja allt gick fort iallafall men såååå lugn och go lykke har varit sen kom till sitt nya hem :-) lilla hjärtat!

    Jag hade en otroligt jobbigt förlossningsrädsla sen en annan sak jag inte vill skriva så andra ser..

    dudå?

    kram

    SvaraRadera
  3. Klart att det kan det, men då har man lite avlastning iallafall, tänk om bebisen haft kolik eller liknande..

    Okej, hur känns ditt ärr såhär i efterhand?

    åh tack, ja nätten har blivit bättre.. Peppar peppar..

    SvaraRadera