15 mars 2011

Öppnis

Vilken härlig dag vi har haft idag! Först öppnis hela familjen, och sedan till Göteborg för en liten sak som jag skulle göra.. Får se om det blir aktuellt eller inte! :)

Fick en fråga vad "öppnis" är för något. Öppnis är alltså öppna förskolan, som en förskola typ, fast man lämnar inte sina barn där utan föräldrarna är där också. Vissa dagar är det bara för de yngsta barnen 0-1 år. Och då är det lite lugnare.. Vi sitter mest och pratar och skvallrar alla mammor ;) Och fikar såklart. Nu kan ju barnen vara med lite mer, och ibland sätter vi oss och leker lite med barnen. En viss tid är det också sångstund, och det ÄLSKAR Juni!

Nu har jag storstädat hela lägenheten, älskar när det luktar så där gott efter att man skurat golven. Jag är nog en aning pedant, men  bara lite.. Jag tycker om att ha det rent omkring mig. Och tur som det är så är Erik likadan, annars hade det nog blivit jobbigt..

Nu måste jag gå och väcka Juni som sover ute i sin vagn, annars kanske hon tror att det är natt.. Men kl 17 kan det inte bli natt, inte här hemma i alla fall. Många tycker nog att det är lite konstigt att låta sin bebis somna kl 17 på kvällen, men Juni skulle aldrig orka vara vaken till kvällen annars.. Och nu kanske hon sover lite längre imorgon :)

Här kommer ett bildregn från dagen!

Juni har öppen mun på alla kort haha, det var inte lätt att få till en bra passbild med stängd mun!


Juni med sina friends!


I götet.

Snygga pappan!

2 kommentarer:

  1. Hej!

    Om du har frågor kring kost och träning under och efter graviditeten så fråga gärna oss. Eller läs inlägget om en fembarnsmamma som är personlig tränare med inriktning på mammor =)

    Ha de bra! ps. söt blogg!

    SvaraRadera