9 maj 2011

Vatten

God morgon!
Inatt har vi haft en underbar natt. Juni somnade kl 20 och sov utan ett enda uppvak till kl 7 imorse. Kl 8 började hon gnugga sig i ögonen igen och nu sover hon igen min lilla prinsessa.
Erik åkte iväg tidigt imorse för att träna på is idag, något som dom gör en gång i veckan under sommaren. Så honom ser vi inte förrän ikväll.
Jag och Juni ska eventuellt träffa några mammor under förmiddagen, det beror lite på hur Junis humör är nu när hon vaknar. Vet inte om det är tänder eller förkylning, men helt hundra är hon inte! Jag tackar den som uppfann majskrokarna, för tack vare dom hann jag också få i mig lite frukost imorse :)

En konstig sak är att Juni helt plötsligt blivit livrädd för vatten. Hon som älskade att bada för bara någon månad sedan.. Så nu har vi börjat bada ungefär varannan dag bara för att hon ska vänja sig, men det är riktigt jobbigt i mammahjärtat att se henne så rädd. Hon bara skakar och sträcker armarna efter mig. Så spänner hon hela kroppen och vägrar sätta sig ner i badbaljan.
Igår badade jag med henne, och det gick väl lite lite bättre. Men efter ca fem minuter börjde hon storgråta så då fick vi gå upp. Hoppas verkligen att det är övergående..

Juni har glömt bort att det nyss var så här kul att bada

Älskade unge!! ♥

1 kommentar:

  1. Jobbigt när det blir sådär:/ Och när man inte vet varför, som det är med det mesta. Men som tur är, så är det mesta också övergående! man får stå ut och ha tålamod delux ibland :-)

    SvaraRadera