25 maj 2011

Lyckat!

Jag är så glad just nu! Idag provade vi att låta Juni sova endast två gånger, vi sköt på den första till 10.30, och den andra blev runt 15.30. Och just nu kl 19 har jag en superglad tjej för första gången på flera veckor, den här tiden på dygnet alltså! Den tredje sista napen har bara gjort henne supergrinig och trött, man vet själv hur det är när man råkar somna sent på eftermiddagen. Nu återstå att se om nattningen funkar lika bra. Men vi har ändå lyckats med att ha en glad tjej hela kvällen!

Jag pratade nyss med Junis läkare här i Borås. Dels för att penicillinet tog slut en dag för tidigt, så 200 kr till för en ny burk penicillin som vi endast behövde 2 ml av. Sedan så berättade han att dom gör uppföljningarna lite annorlunda här nere än i Norrland. Så istället för att titta om det är något fel på blåsan, så ville han göra en magnetröntgen för att se så att inte njurarna tagit skada. Jag tycker alltid det är jobbigt när man får höra två olika saker, och jag själv inte alls har en aning om vad som är bäst. Jag tycker det är konstigt att två olika län har helt olika utredningar. Då googlar jag en massa och försöker bilda mig en egen uppfattning. Kontrollfreak är jag nog... Speciellt när det gäller Juni!

Nu blir det fyra bröllop på fyran, idag är det Oscars vän som gifter sig, ett hockeybröllop!
Jag lägger upp en video här på Junisen strax!

2 kommentarer:

  1. Ann-Charlotte25/5/11 22:17

    Jag tittade på bröllops-programmet och tänkte på dig och Erik: du är ju rosa och Erik spelar hockey!! Ett bröllop i din stil, kanske..? :-)

    SvaraRadera
  2. Ja vad bra att det blev bättre! Vår tjej sover bara 2 gånger per dag, och snart är det nog dags att dra ner till 1 gång per dag :-) Denna sömnen, alltid ett stort samtalsämne småföräldrar emellan hahahaha!!!

    Hoppas ni sov gott i natt!

    SvaraRadera