23 mars 2011

Onsdag

Godmorgon!
Tråkigt att vakna upp till en grå och mulen dag, men så är det ofta här i Borås. Jag tror att Borås ligger i nåt slags hål, så även om det är soligt i Göteborg så är det mulet här..

Juni har sovit lite oroligt inatt, nog på grund av förkyldningen. Jag störs inte av det så mycket, men Erik är väldigt lättväckt och vaknar till bara Juni vänder sig. Så inatt tog jag henne till vår säng och så fick Erik gå upp och lägga sig i soffan. Så fick alla sova! Hon är lite hostig och snorig, men ingen feber. Och hon känns inte sjuk. Så jag tror inte att det blir värre än så här.

Nu sitter hon här bredvid mig och matar Tindra med majskrokar. Det bästa båda två vet! Juni är inte så glad i maten just nu, hon har helt enkelt inte tid att äta.. Men majskrokar går alltid! Igår fick hon prova en burkmat som var från 8 månader, med riktigt stora pastabitar, hon älskade det! Hon åt supermycket och fort. Det var så skönt att slippa "leka" i henne maten.
Juni har egentligen alltid varit "lite före" sin ålder med maten. Hon började bli arg på flaskan när hon var 3,5 månad så vi fick börja med gröt. När hon var 5 månader vägrade hon all puré från 4 månader, hon bara spottade ut den. Så då fick vi börja med "riktig mat", från 6 månader. Nu på slutet har hon även vägrat den, eller i alla fall varit svårmatad. Men igår när jag provade med 8-månaders mat så gick det super. Nu hoppas jag att det håller i sig! Annars kommer hon väl vilja äta sushi innan hon fyllt 1 år... ;)

Jag är lite nervös inför dagen, men ni får hålla tummarna för mig!



1 kommentar:

  1. Hoppas det går bra i eftermiddag :-)

    Haha, älskar sista bilden, vilken härlig min! Så glad! :-D

    SvaraRadera