22 februari 2011

Mat

Alltid lika glad!

Gröt är gott! Har man ingen barnstol så funkar babyskyddet.

Min andra frukost, majskolv med smör! Haha.

Min lunch
Dagen började ju inte så roligt, men man får försöka tänka på dom man har och bry sig extra mycket om dom! Man vet aldrig hur länge man har varandra!

Juni åt mat klockan halv fyra inatt och det har inte hänt sedan hon var typ 8 veckor gammal.. Egentligen tror jag inte hon var hungrig utan att hon bara vaknade. Men det var lika bra att kliva upp och ge henne mat. Sedan vaknade min lilla prinsessa kl 7 imorse och ville kliva upp. Så då blev det så! Hon somnade redan kl 19 igår så det var ju inte så konstigt..

Jag har nyss ätit en väldigt god lunch. Här hemma finns det precis allt i kylskåpet. Så jag åt kycklingfilé, fläskfilé, halloumiost, kantarellsås, pasta och sallad. Jättegott! Min mamma gör allt för att jag ska lägga på mig några kilon så det är mat och fika hela tiden! Jag tror inte att det spelar någon roll vad jag äter för min kropp verkar inte vilja bli så mycket större. Men mormor vägde 48 kg tills hon blev gammal, och mamma är likadan. Så det är nog genetiskt.. Jag mår ju bra och det är ju huvudsaken.

Nu är min fina mormor här och umgås lite med oss. Sedan kommer Annika, Ida och lilla Molly hit och fikar. Ska bli så kul att träffa dem!
Ikväll blir det hockey för mig och Juni, jag om trodde att vi skulle ha lite semester från det ;) Timrå är det vi ska se, men jag vet inte vilka de spelar mot.. Det visar sig!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar