3 januari 2011

Träna efter snitt?!

Jag tänkte lite smått börja komma igång med träningen... Jag har alltid älskat att träna, men sedan jag och Erik blev tillsammans har jag i princip slutat träna helt. Tror att jag blir mätt på allt hans tränande haha. Och nu skulle jag verkligen behöva träna för att bygga upp kroppen lite. Gå upp några kg, få mer matlust och få lite mer muskler...

I förrgår skulle vi träna lite här hemma... Jag kom på tusen ursäkter till att inte göra det. Tillslut lät det bara dumt haha, så jag gick med på att bara göra några armhävningar och så.

När jag väl stod där på armarna reda att göra en armhävning så blev jag livrädd och började gråta! Jag hämtade kuddar och la under magen "ifall jag skulle falla"... Det kändes så läskigt att lita på musklerna i magen! Och så hemskt att inte kunna lita på sin egen kropp.

När man gör snitt så skär dom ju av musklerna i magen så jag antar att det är därför.. Och när jag väl vågade prova så gick det helt ok. Vet inte hur man ska göra med träningen efter ett kejsarsnitt? Det borde ju gå bra att träna magen nu tre månader efter, det sitter nog mest i huvudet...

Jag var ju på efterkontroll hos min barnmorska förra veckan, och trots att jag förlorade 1,5 liter blod under förlossningen var mitt järnvärde jättebra, 130. Dom trodde att dom skulle behöva ge mig blod då direkt efter Juni kommit ut, men det behövdes inte. Kroppen är verkligen fantastisk på att återhämta sig!



1 kommentar:

  1. Hej! Jag har tränat ganska mkt sedan 1,5 månadtillbaka...har tränat mkt innan så detvar inget hinder. Dock har jag ine börjat punkt träna magen förrän sist vecka och då var det hlt okej enligt de mer vetande ;-) Men håller med dig det ÄR läskigt!!! oh gud vilken träningsvärk jag hade sdan :-D /LillaLinan

    SvaraRadera