6 januari 2011

Rota-vaccin

Min familj är ju här och hälsar på just nu, därav den dåliga uppdateringen...

Igår var jag först på min mammagrupp som vanligt. Sedan mötte jag upp mamma och Marcus på stan. Vi fikade på viskan och gick sen en sväng på stan.

Kl 16 skulle Juni få ett vaccin på BVC som jag och Erik valt själva att hon ska ta, Rota-virus vaccin mot magsjuka. Det skyddar tills hon är ca 2,5 år och är ett drick-vaccin. Då det inte ingår i vaccinationsprogrammet fick vi betala det själva, 1300 kr kostade det.

Tyvärr så gav vår BVC-sköterska vaccinet när Juni satt upp, och självklart spottade hon ut det mesta (tyckte jag). Jag sa det, men hon sa att hon fick i sig det... Men då det bara var 1,5 ml hon skulle få i sig och jag såg att mycket kom ut, så har jag svårt att tro att hon fick i sig något... Känns jätte tråkigt och mycket pengar i sjön!

Här kan ni läsa om det om ni vill.

http://www.growingpeople.se/templates/Page.aspx?id=19866

http://www.barnvaccin.nu/rotarix.aspx



1 kommentar:

  1. varför valde ni att ge henne det vaccinet? : )

    SvaraRadera