26 januari 2011

Junis namn

Många frågar oss hur det kom sig att vi valde just Juni som tilltalsnamn...
I vecka 19 så gjorde vi ett privat ultraljud i Göteborg där dom berättade för oss att vi skulle få en liten tjej! Så redan då kunde vi stryka pojknamnen. Jag ville ha ett namn som inte var så jätte vanligt, men ändå inte konstigt. Erik ville ha ett mer vanligt namn... Han bara skrattade åt alla mina förslag...

I början av sommaren när jag var i typ vecka 25 så läste jag någonstans på internet om ett barn som hette Juni. Så jag sa det till Erik och han tyckte jätte mycket om det! Sedan den dagen så hette hon Juni i magen, även fast vi inte berättade det för någon annan... När hon kom ut så visste vi först inte om hon var en Juni. Det var så mycket nytt och amningen var extremt jobbig så vi tänkte inte på namn den första veckan.

Men när vi väl tänkte efter så var det klart att hon var en liten Juni! Vi älskade namnet Isabella också, så det fick bli mellannamn.

Nyss så läste jag att namnet Juni tog sig in på topp 100 listan år 2010. Plats 98, och 130 barn fick det namnet som tilltalsnamn år 2010.

Lilla Juni i vecka 19.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar