10 december 2010

Nya gardiner







Vi har varit ute på en riktig långpromenad. Jag köpte bland annat tre pyjamas till Juni, och en hissgardin till köket.

När jag var på Ica så satt det en gammal tant och spelade dragspel utanför. Gud vad hon måste ha fryst om fingrarna... Jag gick fram till henne och gav henne alla småpengar som jag hade i plånboken, typ 25 kr. Hon blev så glad! Hon tittade mig i ögonen och sa tack så jätte mycket!! Och känslig som jag är så började mina tårar att rinna... Jag tyckte så synd om henne. Dom flesta går bara förbi henne för att åka hem till sitt, som jag också brukar göra. Men när man tänker efter så är det otroligt skilda världar vi lever i. Och vi tänker inte ens på det, utan går bara förbi... Jag tycker det är hemskt att någon på 2000-talet ska behöva sitta ute i -15 grader och spela dragspel för att få några kronor extra.

2 kommentarer:

  1. Ja, det är verkligen hemskt som du säger :( Och ännu hemskare är det om man tänker ett steg till. Detta är ändå Sverige, här har många det väldigt bra. Tänk i många andra länder, och så många som har det ännu värre än den tanten :(

    SvaraRadera
  2. Det är ingen som behöver sitta ute i -15 grader. Det är ett val man gör. Hon tjänade med rätt stor sannolikhet många "sympatipengar"

    SvaraRadera